//]]> Umrah ekonomi 2016/2017 1437H: sekilas pandangan ....

Umrah Malaysia Blog Headline Animator

Umrah 2015

facebook

you can also receive free email updates:

Thursday, July 22, 2010

sekilas pandangan ....

SEKILAS PANDANG..

Gua Hira’ merupakan sebuah tempat di mana pertama kalinya wahyu ALLAH SWT diturunkan kepada Junjungan Besar Nabi kita yakni NABI MUHAMMAD SAW melalui Mailaikat Jibrail.Di sinilah tempatnya ayat Al-Quran Nur Karim yang pertama diturunkan “IQRA’”bermaksud “Bacalah”.

Gua ini merupakan gua yang terletak di atas salah satu puncak bukit di kawasan tanah haram Mekah Al-Mukarammah yang di kenali sebagai Jabar Nur.Perjalanan pada waktu malam menggunakan van dari Masjidil Haram ke kaki bukit Jabal Nur ini memakan masa lebih kurang 15-20 minit.

Setibanya di kaki bukit Jabal Nur anda akan dapat merasai pengalaman melihat sendiri kekuasaan ALLAH SWT seterusnya memahami keadaan mengapa bukit ini dikenali sebagai “Jabal Nur” yang bermaksud “Bukit Cahaya”.

Rahsia Gua Hira’ hanya anda dapat bongkarkan jika anda sendiri berada di dalamnya serta dengan keizinan oleh ALLAH SWT.

EKSPEDISI GUA HIRA’ merupakan salah satu aktiviti yang dijalankan atas tawaran dan persetujuan jemaah umrah Al Mesry Travel Sdn Bhd

No comments:

sekilas pandangan .... - Umrah ekonomi 2016/2017 1437H